Screentek as er et webselskap i Bergen som utvikler og selger skybaserte systemer innenfor Digital Asset Management (www.Imageshop.no) og turbooking (www.Screenbooking.no) til det nordiske og internasjonale markedet. Screentek inngår i Screenresort konsernet, sammen med selskapene Synlighet AS, Seeable Media AB og Bergen Regnskap Konsult, med totalt mer enn 60 medarbeidere. Screentek ble stiftet i 2010 og har i dag 9 ansatte, fordelt på utvikling, salg og kundestøtte. Screentek har opparbeidet en solid kundeportefølje, med flere 100 kjente virksomheter som Hurtigruten, Svenska Hem, Svenska Handbollsførbundet, Visit Valencia, Danske Commodities, Nutreco, Trouw Nutrition, Color Line, Sweco AB, De Historiske, VisitBergen, Oslo kommune, mfl.. Vi utvider nå virksomheten og ansetter flere nye medarbeidere.

Ønsker du å lede salget av vårt anerkjente DAM system? Fra Bergen leveres Imageshop til ledende virksomheter over hele Scandinavia og globalt.

 

VI SØKER NÅ ETTER:

Salgssjef, CSO, Imageshop DAM system

Salgssjef (Chief Sales Officer) stillingen er en operativ rolle som krever erfaring fra eget salg, med gode resultater, samt utvikling og coaching av salgsteam. Du må vite hva som skal til for en vellykket salgsoperasjon og hvordan medarbeidere skal motiveres og utvikles for en best mulig ytelse og resultater.

Teamet vil den første tiden bestå av salgssjef og Sales Executive, men med mål om videre utvikling og vekst.

Salgsarbeidet foregår ved prospektering av offentlige og private virksomheter, som kan ha behov for løsningen, samt ved håndtering av innkommende forespørsler til selskapet. Vi ønsker å benytte sosiale medier som LinkedIn, samt inbound marketing teknikker som webinar, nyhetsbrev og blogg på en aktiv måte og hele tiden arbeide med vårt salgsrepertoar.

En typisk salgsprosess inkluderer telefonsamtaler, online møte med demo av løsningen, tilbudsutarbeidelse og oppfølging. Alt arbeidet foregår fra kontoret i Bergen, men det arrangeres også besøksturer ut til kunder som del av kundepleieprogrammet.

Det gjennomføres også aktiviteter mot eksisterende portefølje, for oppsalg av løsningen med flere program moduler.

Telefon er det viktigste arbeidsredskapet for salgsteamet. Vi ser også at evnen til å bruke sosiale medier til å bygge relasjoner med kunder og kundeemner blir stadig viktigere og vi ønsker å utnytte disse mulighetene fullt ut.

Viktige oppgaver for salgssjefen vil være:

  1. Eget salg og operativ deltakelse i alle faser av salgsarbeidet
  2. Planlegging og oppfølging av salgsarbeidet
  3. Løpende forbedringsprosesser og optimalisering av prospektering, online møter, tilbudskvalitet og closing

Suksessfaktoren for salgsteamet og avgjørende for at salgsmålene skal nås, vil være teamets evne til å gjennomføre mange nok relevante online møter og til å optimalisere suksessraten for de pågående prosessene.

Blant dine salgsrelaterte aktiviteter vil du også arrangere webinarer om løsningen, sammen med prosjektleder, du vil knytte mange kontakter med kunder og interessenter på LinkedIn og du kan tenkes å bidra til våre nyhetsbrev og blogginnlegg.

Eksempel på kunder:kundeeksempler Imageshop

Et godt DAM system er viktig for mange av våre kunder. Se hva Svenska Hem skriver:

«Svenska Hem har, utöver nätbutik, ett omfattande produktsortiment och detaljhandel över hela Sverige.
För att betjäna alla våra butiker och för att kunna ge god service till våra samarbetspartners och till press, behöver vi ett välfungerande bildarkiv till produkt-, miljöbilder och annonser.

Magnus Sjøstrøm
CIO, Svenska Hem AB»

Hva vi tilbyr deg:

  • Full opplæring og støtte til å bygge kompetanse på løsningen
  • Å selge en av verdens ledende programvarer for lagring og distribusjon av bilder og film, der utviklingen skjer med det siste av tilgjengelig teknologi som kunstig inteligens og bildekjenningsalgoritmer.
  • En stor portefølje av kjente kunder, som er trofaste mot produktet vårt og kan dokumentere dets verdi
  • Løpende produktutvikling, med stadige nyheter å bringe ut i markedet
  • Gode kolleger og et entusiastisk team av utviklere og prosjektledere til å støtte deg i ditt arbeid
  • Tilrettelagte og trivelige arbeidsforhold i våre store lokaler på Danmarksplass, sentralt i Bergen, som vi deler med våre søsterselskap Synlighet as og Bergen Regnskap Konsult.
  • Egen personalkantine
  • Konkurransedyktige betingelser, med resultatelement

Hva du tilbyr oss:

  1. Dokumenterbare, gode, resultater fra eget salg
  2. God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk. Kvalifisert til å gjennomføre samtaler og møter på engelsk når nødvendig.
  3. Kvalitetsorientering, som er nødvendig for å jobbe med store, kjente virksomheter
  4. Brennende interesse for salgsfaget, med ønske om å være oppdatert og anvende moderne verktøy.
  5. Høyt eget tempo og utålmodighet, med evne til å motivere teamet og involverte kolleger
  6. Evne til å prioritere aktiviteter som er målgivende for teamets kpi
  7. Høyt salgsfaglig nivå og ønske om å jobbe med løpende forbedringsprosesser for salgsarbeidet
  8. Evne til å benytte teknologi og sosiale medier som LinkedIn i det daglige arbeidet

Salgssjefen rapporterer løpende til daglig leder.

Du får også:

  • Spennende produkter og en enestående kundeportefølje med et betydelig potensiale
  • Et oversiktlig salgsmiljø, der du har full kontroll på salgsprosessen for produktene
  • Konkurransedyktig lønn, med resultatelement

Les mer om DAM systemet Imageshop her: https://www.imageshop.no 

Søknadsfrist: 5. september 2019

For nærmere informasjon om stillingen kontakt CEO Torbjørn Hansen, tel. 900 55 207, e-post: torbjorn@screentek.no

Send din søknad til «stilling@screentek.no»